Kącik animacyjny

Pod okiem animatorów, dzieci przenoszą się w świat fantazji i zabawy. Zabawy dostosowujemy do wieku dzieci.

Kącik plastyczny

 

Nasze propozycje zabaw:

Kącik plastyczny:

  • dekoracje pieczątkami,
  • projektowanie własnej biżuterii,
  • wykonanie własnego eliksiru humoru, Nowość
  • dekorowanie pisanek, bombek
  • malowanie kredkami, farbami, palcami, kolorowanie obrazków,
  • lepienie z plasteliny, modeliny, ciastoliny,
  • rzeźbienie w glinie,
  • modelowanie w masie solnej, papierowej,
  • malowanie kredą.
  • malowanie piaskiem, 
  • malowanie na folii, 
  • koralikowo,
  • wydrapywanki na magicznym papierze, Nowość
  • kreatywne bajecznie kolorowe druciki,
  • wyczarowujemy cuda z kolorowych pomponików, Nowość
  • malowanie różnokształtnymi gąbkowymi pędzlami, Nowość

Gry

  • gigantyczne bierki (uczy precyzji i koordynacji ruchów, a przede wszystkim współpracy z innymi graczami; w zestawie jest 25 wielkich drewnianych patyków-bierek; zabawa polega na tym, aby zebrać jak największą liczbę patyczków nie poruszając przy tym pozostałych),
  • gra zręcznościowa "Ringi" (drewniany podest z kolorowymi punktowymi słupkami oraz pięć plecionych obręczy. Gra polega na trafieniu ringiem w maszt oznaczony jak największą ilością punktów, wygrywa ta osoba, która po wykorzystaniu wszystkich rzutów zdobędzie największą ilość punktów)
  • łowienie rybek, (zabawa sprawnościowa dla najmłodszych uczestników, polegająca na łowieniu bambusową wędką rybek pływających w basenie)
  • krykiet (ta zabawa polegająca na uderzaniu kijem w drewnianą kulę; promuje motorykę, jak i koordynację wzroku i ruchu),
  • kręgle, rozwijają koordynacje wzrokowo-ruchową, ćwiczą koncentrację uwagi
  • bitwa morska - na ziemię kładziemy niebieską plandekę, która imituje Ocean, na niewielkim podwyższeniu z belki staje dwoje uczestników, otrzymują miękkie poduszki. Zabawa polega na zepchnięciu przeciwnika z belki, za pomocą miękkiej poduszki. Wygrywa ten który zrobi to najszybciej.
  • gra w dmuchane - kto nie zna tej gry z dawnych czasów, należy dmuchać w drewnianą rurkę tak, aby piłeczka uniosła się w górę. Wygrywa ten uczestnik, krorego piłeczka najdłużej utrzyma się w powietrzu. Zabawa zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych.
  • zamiatanie pokładu - do zorganizowania tej gry potrzebne są piłeczki ping-pongowe i co najmniej dwie miotły. Zadaniem dzieci jest "zamiatanie pokładu okrętu", czyli przeprowadzenie piłeczki ping-pongowej z jednego miejsca w drugie, mimo że może się to wydawać łatwe, nie musi tak być, przygotujemy mini slalom, będziemy mierzyć czas i poprosimy o przeprowadzenie kilku piłeczek, zabawa będzie przednia,

Zabawy

  • skaczące piłki (trenuje równowagę, wzmacnia mięśnie, wytrzymałość),
  • skakankowy slalom,
  • hula hop,
  • gigantyczne bańki mydlane,
  • strzelanie z łuku,
  • bieg z jajkiem,
  • wyścig w workach,
  • chodzenie na drewnianych szczudłach (polepsza wyczucie równowagi)
  • wyścig na nartach - zabawa premiująca zręczność, szybkość, koordynację i dobrą komunikację w zespole. W wyścigu uczestniczą dwa trzyosobowe zespoły. Zawodnicy każdej z drużyn przypinają stopy do dwóch długich trzyosobowych nart i po sygnale prowadzącego rozpoczynają bieg na wyznaczonej trasie. Wygrywa drużyna, która najszybciej przebiegnie trasę. Uczestnicy zabawy odniosą sukces tylko wówczas, gdy jednocześnie będą "przebierać nogami".
  • skoczki - (zabawa polega na tym, że jedną nogę przekładamy przez krążek i poruszamy nią ruchem kołowym, a drugą nogą przeskakujemy przez skoczek),
  • przenoszenie skarbów - Zabawa premiująca szybkość, zręczność i zmysł równowagi. Na dwu końcach długiej, wąskiej, umieszczonej na niewielkiej wysokości nad ziemią belki, znajdują się dwie skrzynie. Jedna skrzynia jest pusta a druga wypełniona skarbami. Zadaniem uczestnika jest jak najszybsze przeniesienie skarbów z jednej skrzyni do drugiej. Biegnący zawodnik nie może spaść z belki ani pogubić skarbów. Wygrywa ten, kto najszybciej bezbłędnie przeniesie wszystkie kosztowności. Rywalizacja odbywa się na dwóch ustawionych koło siebie torach (belkach) po których biegają dwaj zawodnicy.
  • wyścig w trzyosobowych spodniach,
  • przeciąganie liny,
  • wyścig z piłką - dzieci przenoszą piłkę trzymaną na zgiętym w poziomie łokciu. Wygrywa ten zawodnik który pierwszy przybiegnie z piłką do mety
  • do mety po kartkach - zadaniem dziecka jest jak najszybsze dotarcie do mety poruszając się z użyciem dwóch jednakowych tekturowych kartek. Zabawa polega na tym, że najpierw kładziemy jedną kartkę papieru, stajemy na niej, a następnie kładziemy drugą i tak przekładając kartki docieramy do mety. Osoba która stanie nogą na ziemi, musi wrócić na linię mety i rozpocząć zabawę jeszcze raz.
  • skoki przez drabinkę - drabinkę wykonujemy np. z gazety, Wystarczy pociąć ją na 5cm, paski, które ułożymy na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków. Wygrywa to dziecko, które pierwsze dotrze do mety nie opuszczając żadnego szczebelka.
  • komu nie spadnie -każde dziecko biorące udział w zabawie otrzymuje mały woreczek (wypełniony grochem)i kładzie go sobie na głowę. Zabawa polega na dobiegnięciu slalomem do mety nie gubiąc woreczka po drodze. Wygrywa ten zawodnik który pierwszy dobiegnie do mety.
  • złap linę- dzieci ustawiają się w szeregu jedno obok drugiego, do ręki dostają długą linę, której się łapią. Prowadzący wydaje komendę, na słowo "trzymaj" dzieci puszczają linę, na słowo "puść" trzymają. Kto się pomyli odpada z gry.
  • kto ma więcej piegów -dziurkaczem z kolorowego papieru wycinamy małe papierowe kółeczka. W misce z wodą topimy kółeczka. Dzielimy dzieci chętne do zabawy na dwuosobowe drużyny. Wyznaczona osoba z drużyny zaczyna naklejać "piegi" na twarzy kolegi. Wygrywa ta drużyna która nakleiła najwięcej piegów.
  • gdzie jest moje dziecko - na otwartej przestrzeni stoją dwie grupy: mamy i dzieci. Mamy mają zawiązane oczy. Na słowo start, dzieci zaczynają wołać do swoich mam, te mają za zadanie po omacku wyłowić je z tłumu. Która mama pierwsza znajdzie swoje dziecko, ta wygrywa.
  • slalom niedźwiedzia, Nowość
  • spadające drzewa, Nowość
  • bieg gąsienic, Nowość
  • rzut do celu- rzucamy kolorowymi woreczkami z grochem do pojemników. Wygrywa to dziecko, które wrzuci najwięcej woreczków do celu.
  • zbijanie puszek. Układamy z puszek wieżę i miękkimi piłkami strącamy puszki. Wygrywa ten uczestnik,który rafi w puszkę i ja strąci. Nowość
  • Hydraulik, wyścig, Nowość

Gry i zabawy muzyczno-ruchowe dla różnych grup wiekowych np.

  • kółko graniaste, 
  • "Ojciec Wirgiliusz", 
  • "Stary niedźwiedź", 
  • "Baloniku nasz malutki".

Malowanie buzi

Nasi uzdolnieni plastycy wyczarują na buziach uczestników wymyślne obrazy.

Skręcanie balonów

Nasi animatorzy pokażą, jak również nauczą jak skręcać niewiarygodne balonowe kształty.

Zabawy magiczną chustą Klanza

ta ogromna 3m kolorowa chusta wyzwala aktywność własną uczestników w atmosferze współpracy i poszanowania podmiotowości. Klanza przypomina kolorowy spadochron. Dzięki chuście dzieci rozwijają spostrzegawczość, uczą się rozpoznawać kolory, cwiczą szybkość, pamięć.
Propozycje zabaw z chustą animacyjną:

  • IMIONA - Uczestnicy stoją w kole, trzymając chustę. Prowadzący wybiera osobę, do której chce przesłać piłeczkę Wymienia swoje imię oraz imię tej osoby, np.” Ania do Bartka” i poruszając odpowiednio chustą przesyła jej piłeczkę. Następnie piłeczka jest posyłana dalej. Nie może upaść na ziemię.
  • KOGO BRAKUJE? - Uczestnicy stoją w kręgu z zamkniętymi oczami, trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący wybiera jedną lub więcej osób, które kryją się pod chustą. Następnie wszyscy otwierają oczy i zgadują, kto jest pod chustą.
  • KOLOROWE IMIONA - Wszyscy stoją w kręgu trzymając chustę. Prowadzący wymienia kolor, a osoby trzymające chustę w tym miejscu, przechodzą pod chustą i przedstawiają się sobie podając imię.
  • KURTYNA - Dwie osoby, stojąc na krzesłach, trzymają rozciągniętą chustę. Po obu jej stronach stoją uczestnicy zabawy. Każda grupa wybiera po jednej osobie i ustawia ją po przeciwnej stronie chusty. Na znak prowadzącego chusta opada, a osoby stojące na środku mają wymienić swoje imiona. Ten, kto zrobił to wolniej przechodzi do drużyny przeciwnej.
  • WIELE NAS ŁĄCZY… - Uczestnicy trzymają chustę za uchwyty; jednocześnie podnoszą i opuszczają chustę. Prowadzący wydaje polecenie : Pod chustą przebiegają wszyscy, którzy mają siostrę. Przebiegają osoby, które mają zielone koszulki. Przebiegają osoby, które lubią naleśniki itp. Osoby, które identyfikują się z daną kategorią przebiegają, gdy chusta znajduje się w górze.
  • POTWÓR Z LOCH-NES - Uczestnicy siedzą dookoła chusty, do pasa są zakryci chustą. Pod nią znajduje się jedna osoba- potwor. Gdy wszyscy zamkną oczy, potwór wciąga jedną osobę pod chustę. Grupa otwiera oczy i zgaduje, kto zniknął. Osoby wciągnięte zamieniają się w potwora. Wersja2 Wszyscy siedzą dookoła chusty, do pasa zakryci chustą. Prowadzący wybiera RATOWNIKA , który może uratować osobę wciąganą pod chustę przez POTWORA wymieniając jej imię. Jeżeli nie zna imienia, osoba wciągnięta zostaje kolejnym potworem.
    Zabawy sprzyjające odprężeniu, wprowadzają w stan relaksu, rozluźnienia, dobrego nastroju.
  • POROZUMIENIE - Uczestnicy siedzą na podłodze lub stoją, trzymają chustę pod brodą lub na wysokości pasa. Każdy wybiera sobie jakąś osobę i próbuje się porozumieć z nią wzrokiem. Po nawiązaniu kontaktu osoby zamieniają się miejscami przebiegając pod chustą.
  • KOLOROWE NIEBO
    • Wersja 1 - Kilka osób kładzie się na podłodze pod chustą. Pozostali uczestnicy zabawy trzymają chustę i poruszając nią robią fale; najpierw powoli a potem coraz szybciej.
    • Wersja 2 - Grupa wachluje chustą wysoko, a następnie coraz niżej. Wreszcie kładzie ją na leżących, tak by chusta opadła. Uwaga! Należy obserwować, czy wszyscy leżący czują się komfortowo w tej pozycji, w razie potrzeby szybko reagować podnosząc chustę.
    • Wersja 3 - Osoby leżące rękami i nogami odpychają falującą chustę. Po chwili starają się utrzymać ją w górze, a następnie opuścić.
  • TAŃCZĄCA CHUSTA - Prowadzący prezentuje różne fragmenty muzyczne, o różnej dynamice. Uczestnicy trzymają chustę i poruszają nią w takt melodii, falują, zatrzymują, zmieniają tempo wachlowania.
  • MORSKIE FALE
    • Wersja 1 - Na chuście siedzi lub leży jedna lub więcej osób. Pozostali wachlują chustą, robiąc fale. Później zmiana osób.
    • Wersja 2 - Osoby chodzą po chuście. Pozostali poruszają chustą robiąc fale.
      Zabawy ćwiczące współdziałanie – integrują grupę poprzez dążenie do wspólnego celu, umożliwiają nawiązanie kontaktów, pozwalają doświadczyć jedności z grupą.
  • RUCHOMA GWIAZDA - Wszyscy kładą się na chuście (ściągnięte buty)- nogi skierowane do środka. Starają się w miarę równo wykonać polecenia:
    • turlamy się w prawo,
    • trzymamy się za ręce i podnosimy je do góry, kładziemy je za głowę i znowu podnosimy do góry,
    • chwytamy się za ręce, podnosimy się i siadamy,
    • trzymając się za ręce, podnosimy nogi do góry, krzyżujemy stopy z sąsiadem, opuszczamy razem nogi i próbujemy wstać.
  • SPADOCHRON - Wszyscy jednocześnie podnoszą chustę wysoko do góry. Prowadzący odlicza: raz, dwa, na trzy wszyscy przebiegają pod chustą i chwytają jej brzeg po przeciwnej stronie.
×

Niezbędne pliki cookies

Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie.

Zawsze aktywne

Analityczne pliki cookie

Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.